איך להבריח את תלמידיך ולהשאר בלי עבודה? – עצות למתרגל מתחיל

אורי אליאש

1. אל תתכונן אף פעם לתרגול. נסה לאלתר במקום, ולהמציא תרגילים לפני הלוח. יש סיכוי טוב שהתרגול יהיה משעמם, או להיפך, בלתי פתיר.

2. אל תתאם את התרגול עם המרצה. את מה שהמרצה לימד לפני שבוע אל תתרגל, אלא הבא בעיות שאליהם יגיעו בהרצאה בעוד חודש. אם התלמידים מופתעים מזה, נסה לתת הרצאה על הנושא וכך תשיג שני דברים במכה אחת: תהרוס גם את התרגיל שלך וגם את ההרצאה שבה הם ילמדו את החומר.

3. התחל בבעיות קשות במיוחד. הסבר היטב את הדברים המובנים מאליהם וכשמגיעים לנושא מסובך באמת, אמור שזה טריויאלי ועליהם להבין לבד.

4. דבר לאט עד שכולם ירדמו או כל-כך מהר שאיש לא יספיק לכתוב. העתק ישר מהמחברת שלך אל הלוח בלי להסביר. הסתכל תמיד לתוך המחברת ולא לתלמידים, הפנה את הגב לכתה ואת הפנים ללוח ודבר בשקט, אל עצמך. זו קומבינציה אידיאלית להבריח את הסטודנט החרוץ ביותר.

5. לענות על שאלות הסטודנטים – זה לא בשבילך. רוץ קדימה כי צריך להספיק את החומר. אך אם בכתה יש נודניק שלא מבין דבר ושואל 90% מהשאלות, ענה רק לשאלות שלו והפוך את התרגיל לשעור פרטי עבורו.

6. מיד כשכתבת על הלוח, מחק אותו. כשאתה מגיע לאמצע בעיה, אסור שההתחלה עדיין תופיע על הלוח. קפוץ ממקום למקום על הלוח, נצל כל שטח פנוי. כתיבה מסודרת היא משעממת, קפיצות בלתי צפויות הן הפתעה מרעננת.

7. התחל כל שעור באיחור וסיים אותו מוקדם. מדי פעם אל תבוא בכלל, בלי להודיע מראש.

8. כדאי לעשות רושם של חשיבות על הסטודנטים. נסה לספר על שמושי החומר הנלמד בענפים אקזוטיים של המדע. בעיקר כדאי לעשות רושם על סטודנטים מתחילים. בסמסטר הראשון ללמודיהם השתמש רק באותיות ξ, ζ, η וכתוב את כולן באותה צורה.

9. לאחר שנשארת בלי אף סטודנט, אל תשכח להודיע לנו לסגור את קבוצת הלימוד ולהפסיק את משכורתך.

10. אל תזרוק דף זה. שמור אותו לשנים בהם תהיה מרצה. גם אז תוכל להשתמש בו.

קישור להורדת הטקסט